قبل از خرید سنگ دهبید بهتر است بدانید....

در هنگام انتخاب سنگ برای کانتر یا کابینت آشپزخانه، بهترین گزینه سنگ گرانیت و سنگ دهبید شایان است. زیرا این سنگ دارای کریستال های کوچک در درون خود بوده و نور را منعکس کرده و زیبایی آشپزخانه را دو چندان می کند.
هر مصالحی که در ساختمان سازی به کار می رود باید مولفه های فنی و ظاهری خاصی داشته باشد تا هدف از بکار برده شدن آن تامین گردد.واضح است که این مورد در مورد سنگ های ساختمانی نیز صدق می کند.
از این رو یکی از بهترین سنگ ها برای این نوع کاربرد در ساختمان، سنگ دهبید می باشد زیرا شفافبت و زیبایی از مشخصات سنگ دهبید به شمار می رود.
فراوری سنگ دهبید شایان
این موضوع باعث می شود خرید سنگ دهبید نه تنها در داخل کشور بسیار رونق بگیرد، بلکه به کشورهای زیادی نیز صادر شود.
سنگی که به عنوان سنگ دهبید شناخته می شود، از نظر دسته بندی سنگ ها، سنگ مرمریت دهبید به شمار می رود.
سنگ دهبید روشن در رنگ هایی با زمینه کرم رنگ در بازار موجود می باشد. بیشتر مشتریان اقدام به خرید سنگ دهبید کرم روشن، کرم مایل به تیره، کرم تیره، تیره مایل به کرم و تیره می نمایند.
اما متاسفانه به دلیل عدم توجه کافی به بخش معدن بخصوص معدن سنگ دهبید این بخش مهم و منبع عظیم و سرمایه ملی تنها یک درصد از بخش تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده است.
کما اینکه سالهاست از سنگ دهبید که از معدن سنگ دهبید استخراج می گردد در فضای داخلی استفاده می شود.
معدن سنگ دهبید که با نام معدن چاه مرغی شناخته شده است اولین معدن با نام دهبید است که بعلت نزدیکی به شهر صفاشهر با نام قدیم آن یعنی دهبید معروف شده است. 
در واقع قیمت سنگ دهبید که با دستگاه ایتالیایی فرآوری شده باشد، اگر قدری بالاتر از قیمت سنگ دهبیدی باشد که با دستگاههای معمولی فراری شده باشد باز هم به صرفه تر است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.