درمان و اختلالات افسردگی زنان در دوران مختلف

کارل گوستاو یونگ در نظریه خود با عنوان “روان شناسی تحلیلی” دارای مفهومی به نام ناهشیار جمعی است.

این مفهوم به شرایطی اشاره دارد که افراد یک جامعه به یکسری باورهای بسیار عمقی و نیز ناخودآگاه، بی کم و کاست و بدون علتی واضح اعتقاد راسخ داشته و آن را از بدیهیات می دانند.

اختلال اضطراب بیماری

با نگاهی روانکاوانه به موضوع استقلال زن می توان به ناهشیار جمعی مرد سالارانه در بین مردان و زنان جوامع پی برد.

افسردگی هیچ وقت پدیده ای غریبه نبوده و همیشه در کنار ما حضور داشته. این پدیده انواع گوناگون مثل افسردگی فصلی ، افسردگی زنان بعد از ازدواج، افسردگی کودکی و خیلی موارد دیگه داره که بسته به شرایط به سراغ ما می آیند.


در مورد افسردگی قبل از زایمان باید گفت که اگر بیماری روانی دارید و قصد دارید صاحب فرزند شوید، در مورد برنامه های خود با پزشک عمومی و دکتر روانپزشک خود صحبت کنید.

درمان مشکلات سلامت روانی قبل دوران بارداری و پس از زایمان می‌تواند شامل درمان‌های روان‌ شناختی از جمله گفتگو درمانی و دارو باشد.


سامانه جامع روانشناسی ویکی روان، مشاوره و گفتگوی آنلاین|خدمات 24 ساعته مشاوره روانشناسی آنلاین در زمینه های خانواده، ازدواج، طلاق، افسردگی، شکست عشقی می باشد.


علت خواب زیاد

دقیقا هیچ کس نمی داند که علت افسردگی چیست، اما میتواند به دلایل مختلف رخ دهد.

از نظر روانشناسی برخی از افراد به دلیل یک بیماری جدی دچار افسردگی می شوند.

در موارد خاص، ارتباط ژن های چندگانه با نوعی دیگر باعث ادامه یافتن انواع افسردگی در خانواده ها می شود.

با این حال علیرغم شواهدی از ارتباط خانواده به افسردگی، بعید است که تنها یک ژن “افسردگی” وجود داشته باشد.

مواد شیمیایی همچون اندورفین، که می تواند خلق و خو را بهتر کند، آزاد می کند به همین خاطر از راه های پیشگیری از افسردگی میباشد.

به گفته بنیاد ملی خواب در کشور آمریکا، خطر ابتلا به افسردگی در افراد مبتلا به بی خوابی، در مقایسه با افرادی که خواب خوبی دارند، ده برابر بیشتر است. بنابراین مشاوره روانشناسی امری اجتناب ناپذیر است.