بررسی سنگهای تراورتن، گرانیت، دهبید و سنگهای مصنوعی و طبیعی

تراورتن به نوعی بهترین سنگ برای نمای ساختمان است که در این مقاله از وبسایت نگین ارم قصد داریم کمی در مورد آن صحبت کنیم.
سنگ تراورتن به چند علت اصلی بسیار برای بکار رفتن در نمای ساختمان ها مناسب است. البته تراورتن تنوع رنگی زیادی دارد و از انواع آن می توان برای نمای ساختمان استفاده کرد.
فرآوری سنگ های ساختمانی نکته مهم در این فرآیند است. 
کاربرد سنگ طبیعی در معماری مدرن
سنگ مرمریت بخصوص سنگ مرمریت دهبید در اولویت انتخاب بسیاری از سازندگان خوش نام و خوش ساخت قرار گرفته است.
سنگ های مرمریت به خودی خود جزو بهترین سنگ های طبیعی به شمار می آیند.
به همین دلیل است که از تمام نقاط جهان برای استفاده از سنگ های دهبید مسیر های طولانی را معدن سنگ دهبید طی می کنند تا به خرید سنگ دهبید جهت استفاده در پروژه های خود بپردازند.
در میان سنگ ها هم سنگ مرمریت بهترین کیفیت را برای کف واحدهای مسکونی دارد و از مرغوب ترین مرمریت ها نیز سنگ مرمریت دهبید است که کاملا قابلیت رقابت با سنگهای وارداتی مرغوب را نیز دارد.

از این رو برای انتخاب باید اطلاعات کافی در مورد انواع سنگ های ساختمانی بخصوص سنگ دهبید شایان داشته باشیم.مثلا در خصوص خرید سنگ دهبید مرمریت حتما می بایست از معدن سنگ دهبید که توسط گروه نگین ارم احداث شده خرید کنید.
سنگ مناسب برای نمای ساختمان
بهتر است بدانید سنگ گرانیت به دلیل جذب آب پایین و چسبندگی کم برای نمای ساختمان ها استفاده نمی شود و بیشتر برای کف پارکینگ و راهرو ها استفاده می شود. 
سنگ های مصنوعی دوام کمتری نسبت به مصالح سنگی طبیعی دارند و با گذشت زمان و در اثر شرایط محیط می توانند ترک یا شکاف برداشته یا حتی دچار تخریب شوند.
سنگ طبیعی همچون سنگ دهبید شایان به علل مختلف و علی رغم پیدایش فناوری هایی مانند سنگ مصنوعی همچنان ارزش خود را حفظ کرده و کاربرد خود را دارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.